zondag 5 februari 2012

Internet perikelen onderweg

Beste Bloglezers,
Onderweg sturen we onze email en blog's naar internet met een kortegolf zendontvanger (ssb). Tijdens onze laatste tocht van Suriname naar Tobago hebben onze trouwe positiekijkers onze routepunten moeten missen. Dat is balen voor ons en voor jullie.... we stellen alles in het werk om minimaal een keer per dag enige positiepunten te versturen en mail te ontvangen en te verzenden.
Deze keer ging dat mis omdat, zoals nu in de haven blijkt, de antenne doorgeroest was. Ik vermoedde al zoiets maar de tocht was drie dagen heftig met veel wind, meestal 5-6 bft. soms 7 bft., met de daarbij horende golven die dwars inkwamen. De kuip was vaak nat en werken aan de antenne uitgesloten.
We blijven het proberen maar de ssb techniek is in de agressieve zoute omgeving van de zee kwetsbaar. Bedenk dus geen bericht of positiepunten betekent dat "we leuk aan het zeilen zijn zonder internet mogelijkheden". Beer maakt het met zijn verslag achteraf altijd weer goed!
En Jos Laauwen kan het blog weer vanuit zijn bed op de ipad lezen! Graag gedaan.
René

1 opmerking:

  1. Ha, weer contact. We dachten al dat jullie nog steeds in Domburg lagen. Maar nu al in Scarborough, geweldig.
    Verder ben ik diep ontroerd door de inspanningen van René, die er voor zorgde dat ik nu weer lekker in m'n bed jullie avonturen kan lezen. Maar ik heb nog wel een wens. De kolombreedte van de tekst is zo breed, dat het lezen niet mee valt. En dat is jammer, want de verhalen van Beer lees ik met veel plezier. Dus heb ik zijn tekst in z'n geheel gekopieerd en in een tekstverwerker geplakt, zodat ik de lettergrootte beter in overeenstemming met de kolombreedte kon brengen.
    Als jullie die breedte terug kunnen brengen tot 2/3 of de helft van wat die nu is, dan maak je me helemaal gelukkig.
    En geniet van de Cariben, het lijkt me er heel mooi.
    Gr. Jos

    BeantwoordenVerwijderen